Taivas ja helvetti

Oma kuolemamme ei ole lopullinen kuolema

Ihminen on luotu iankaikkisuusolennoksi

 

Tämän elämämme elinpäivät ovat useimmiten seitsemänkymmentä tai korkeintaan kahdeksankymmentä vuotta. Joskus voimme miettiä, mikä on tämän elämän tarkoitus.

Raamatusta Johanneksen evankeliumista löydämme tapahtuman, jossa kerrotaan Lasaruksen kuolleen ja Jeesus oli tulossa tapaamaan Lasaruksen sisaria Marttaa ja Mariaa. Martta oli vihainen Jeesukselle kun Hän ei ollut tullut aikaisemmin ennen Lasaruksen kuolemaa.

Jeesus sanoi Martalle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" Martta uskoi, mutta uskotko sinä?

 

Tämä Jeesuksen ilmoitus avartaa meille käsitystä siitä, että elämällä on jokin tarkoitus. Siis hän joka uskoo Jeesukseen elämänsä aikana, ei ikinä kuole, vaikka kuolee ruumiillisesti. Tämä on elämämme tärkein asia ja se on päätettävä vielä eläessämme täällä ajassa. Jos kuvittelemme, että asian voisi lykätä myöhemmäksi ja ajatella elävän niin kuin itse tahtoo, se voi olla kohtalokasta.

 

Tätä voi myös käsitellä toisen Raamatun kohdan kautta, jossa maailman rikkauksia kerätessä voikin käydä huonosti kesken kaiken.

Jeesus opetti kansaa (Luukas 12:15-21)

"Olkaa valppaat ja karttakaa kaikenlaista ahneutta, sillä ihmisen elämä ei riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä olisi ylen määrin." Ja hän kertoi heille vertauksen: "Rikkaan miehen maa tuotti hyvin. Hän mietti mielessään: 'Mitä minä teen, kun minulla ei ole paikkaa, mihin kokoaisin satoni?' Sitten hän sanoi: 'Minäpä teen näin: puran aittani, rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken viljani ja omaisuuteni. Sitten sanon itselleni: Sieluni, nyt sinulla on varastossa paljon hyvää moneksi vuodeksi. Lepää, syö, juo ja iloitse!' Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois. Kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?' Näin käy sen, joka kerää aarteita itselleen mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan luona."

 

Apostoli Paavali opettaa; 2. Tess. 1:3-12.

Kristus tulee tuomarina

Me olemme velvollisia aina kiittämään Jumalaa teistä, veljet. Se onkin oikein, koska teidän uskonne kasvaa runsaasti ja rakkautenne toisianne kohtaan lisääntyy teissä kaikissa.

Siksi me itsekin kerskaamme Jumalan seurakunnissa teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissa ja ahdistuksissa, joita teidän on kestettävä. Ne ovat osoituksena Jumalan oikeudenmukaisesta tuomiosta, siitä, että teidät katsottaisiin kelvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka vuoksi te myös kärsitte. Sillä Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka ahdistavat teitä, mutta antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta väkevien enkeleittensä kanssa tulenliekissä. Hän rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen kadotuksen, erossa Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, kun hän tulee, että hän sinä päivänä kirkastuisi pyhissään ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa. Olettehan te uskoneet meidän todistuksemme. Sen tähden me aina rukoilemme teidän puolestanne, että Jumalamme katsoisi teidät kutsunsa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi teissä täydelliseksi kaiken halunne hyvään ja uskonne teot. Näin Herramme Jeesuksen nimi kirkastuu teissä ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaisesti.

 

Jotta asia ei jäisi tähän ja ajattelisit, että katsotaan sitten.

Alisivuilla on kokemusperäisiä asioita näkymättömään maailmaan.

 

* Kaksi kertaa helvetissä

* Käynti Jumalan valtakunnassa

 

sivun alkuun

Uusimmat kommentit

19.09 | 15:33

Hienoa, että löysit kuvista Anneli-vaimosi.
Anneli siirtyi muistaakseni neljännen luokan jälkeen keskikouluun.
Kaikkea hyvää teille molemmille!

Terveisin
Jarmo

18.09 | 13:55

Kolmannen ja neljännen luokan kuvissa vaimoni Anneli Rasimäki. Kirjoitti; Seppo Luoto